اساسنامه صندوق های خانوادگی

اساسنامه صندوق های خانوادگی

دانلود نمونه اساسنامه صندوق های خانگی یا خانوادگی

وقتی شما قصد راه اندازی یک صندوق خانوادگی را داشته باشید حتما باید اساس نامه و قوانین و مشخصاتی برای این صندوق ثبت و به همه اعضا ارائه بدید . این کار از اختلافات و سوء تفاهم های احتمالی جلوگیری میکند و باعث قانونمند شدن اساس کار صندوق شما میشود.

نام صندوق : شخصا پیشنهاد میکنم که یک نام برای صندوق خودتون در نظر بگیرید. این نام هر چیزی میتواند باشد ولی اساسا نام صندوق شما هویت صندوق شما رو در ابتدا تعیین میکند .

اعضا : چه افرادی با چه مشخصاتی میتوانند عضو این صندوق بشوند. مثلا فقط اعضای فامیل درجه یک و دو یا فقط همکاران یا افرادی که حقوق بالای ۳ میلیون تومان دریافت میکنند و یک معرف دارند یا ….

مشخصات کلی صندوق : کلا این صندوق چند سهم دارد و هر سهم باید ماهانه یا هفتگی یا …. چه مبلغی را پرداخت کند

مدیریت صندوق : این صندوق توسط چه شخص یا اشخاصی مدیریت میشودحریم خصوصی و عمومیاعضا حق دارند راجع به چه مواردی اطلاعات داشته باشند یا حق ندارند مثلا:اعضا حق دارند مشخصات شخصی تک تک اعضا را داشته باشند اعضا حق دارند که پرینت تمام واریز و دریافت های بانکی مربوط به صندوق را از مدیر صندوق طلب کنندیا هر مطلب دیگری که به شما و نحوه مدیریت شما بستگی دارد.

شرایط انجام قرعه کشی : قرعه کشی ها در چه تاریخ هایی برگذار میشود چه افرادی در قرعه کشی شرکت میکنند (تمام اعضایی که وام نگرفته اند یا فقط افرادی که بدهکاری ندارند یا ….) .قرعه کشی به چه صورتی انجام مشود مثلا همه اعضا در یک مکان جمع میشوند و کدها یا اسامی خود را در یک صندوق یا کیسه میریزند و توسط یک نفر یک اسم بیرون کشیده میشود یا اینکه قرعه کشی توسط کامپوتر به صورت اتوماتیک انجام مشود .یا اینکه از قرعه کشی ها فیلم برداری میشود و در شبکه اجتماعی به اشتراک گذاشته میشود یا هر مورد دیگری که باعث رفع سوء تفاهم های احتمالی میشود.

حق الزحمه : حق الزحمه کار مدیریت و حسابداری یا هزینه های پذیرایی اس ام اس یا …. به چه شکلی تامین میشود.

شرایط خاص: اگر کسی به موقع قسط خود را پرداخت نکرد چه اتفاقی برای او میافتد.شخصی وام گرفت و پول را پس نداد یا ….برای دادن وام به افراد چه ضمانت هایی از انها اخذ میشودمدیر در چه حالت هایی باید ضامن اموال بقیه باشد و سئولیت به عهده اوست و در چه حالتی مسئولیتی ندارد اگر کسی خواست که دیگر در ادامه صندوق نباشد و دیگر قسط پرداخت نکند و در قرعه کشی ها شرکت نکند چه اتفاقی برای او میافتد و به چه صورت پولی را که تا به حال پرداخت کرده چگونه پس میگیرد یا اینکه ایا مکان واگذاری سهم به دیگران ممکن است یا خیر با چه شرایطی موارد بالا به صورت کلی میتواند در تداوم و رفع سوء تفاهم های احتمالی کمک کننده باشد.

البته و صد البته این فقط تعدادی از موارد لازم بود که در حال حاضر در ذهن نویسنده میباشد حتما موارد دیگری هم هست که شما خودتان باید به انها فکر کنید. ولی در کل قبل از تهیه یک اساس نامه و قانون کار، به این نکته توجه کنید که نباید اساس نامه شما طولانی باشد ولی حتما کلیات کاملا شفاف و کاربردی در آن بیان شود .

طولانی بودن یک اساس نامه شانس فهم و خواندن کامل آن را توسط اعضا کم میکند. خلاصه و شفاف و کامل بنویسد. بهتر است که هر کسی که درخواست عضویت در صندوق را دارد این اساس نامه را کامل بخواند، بفهمد و امضا نماید. در ادامه قوانین و اساس نامه برای یک صندوق فرضی جهت اشنایی بیشتر شما خواهیم داشت.

یک اساس نامه نمونه برای صندوق های خانوادگی یا فامیلی و یا دوستانه

بسم تعالی

اساس نامه صندوق فامیلی با نام صندوق خاندان کرامتی

اعضای صندوق : در این صندوق تمام فامیل مرتبط با حاجی کرامتی میتوانند عضو بشوند فامیل درجه یک و دو و سه اگر کسی خارج از فامیل بخواهد در صندوق عضو بشود باید توسط سه نفر از اعضای درجه یک صندوق ضمانت شوند که در صورت بروز اتفاقات غیر مترقبه این سه نفر معرف باید عهده دار مسئولیت شخص معرفی شده باشند

این صندوق به صورت ماهانه بگذار میشود و هر ماه قرعه کشی شده و یک نفر به قید قرعه برنده وام قرض الحسنه میشود که باید به صورت ماهانه اقساط وام را باز پرداخت نماید

تعداد سهام : سهام کل این صندوق ۵۰ سهم در نظر گرفته شده که مدیر صندوق با حداکثر ۱۰٪ اختلاف (کمتر یا بیشتر) حق دارد صندوق را راه اندازی کند.

قسط هر سهم برای هر ماه ۳۰۰ هزار تومان میباشد که با شرایط پیش بینی شده مبلغ وام در هر ماه ۱۵ میلیون تومان میباشد که هر ماه به یک سهم تعلق میگیرد.

تاریخ شروع صندوق مشروط به رسیدن سهام به حد نصاب خواهد بودمدیریت صندوق به عهده علی کرامتی و محمد کرامتی و جواد بیات خواهد بود و این سه نفر به انجام بهینه کار صندوق و انجام صحیح قوانین و اساسنامه صندوق نظارت دارند.

یک حساب بانکی با امضا این سه نفر در بانک ملی به شماره … افتتاح گردید که مخصوص کار صندوق میباشد و همه اعضا موظف هستند تا در موعد پرداخت، اقساط خود را در این صندوق واریز نمایند.

حریم خصوصی : در این صندوق در چهارچوب کار صندوق هیچ حریم خصوص وجود ندارد و همه اعضا حق دارند تا از تمام اطلاعات صندوق مطلع باشند و حتی حق دارند که پرینت بانکی تمام پرداخت و دریافت های حساب مخصوص این صندوق را از مدیران طلب نمایند.

قرعه کشی ها : قرعه کشی ها ماهانه انجام میشود (به صورت پیش فرض سوم هر ماه شمسی) و تاریخ قرعه کشی حداقل ۲۰ روز قبل از انجام به تمام اعضا اطلاع رسانی میشود در صورتی که تاریخی اعلام نشد قرار بر همان سوم هر ماه شمسی میباشد.

تاریخ قرعه کشی ها به صورت اتوماتیک و به وسیله اس ام اس برای اعضا ارسال میگرددقرعه کشی ها به صورت اتوماتیک و توسط نرم افزار انجام میگردد و هیچ کس حق هیچ گونه اعتراضی به قرعه برنده نخواهد داشت با توجه به اینکه قرار بر این شده که از نرم افزار وامیلون برای مدیریت بهتر صندوق استفاده کنیم باید همه اعضا باید در سامانه وامیلون (نرم افزار مدیریت صندوق خانوادگی و فامیلی ) عضو شوند.

نحوه عضویت و کار با سیستم بسیار ساده است و هیچ گونه بهانه ای برای استفاده نکردن از این سامانه پذیرفته نیست. برای اطلاعات بیشتر به اقای کرامتی یا بیات مراجعه شود. خود نرم افزار و سایت وامیلون به صورت کامل همه چیز را توضیح داده و از پشتیبانی کامل برخوردار است.با توجه به اینکه همه امور توسط نرم افزار قابل کنترل و انجام هست مدیران هیچ حق الزحمه ای را برای مدیریت صندوق برای خود طلب نمیکنند .

فقط اعضا باید هر ماه مبلغ سهم خود را به حساب واریز نمایند و در سامانه ثبت نمایند تا تمام اعضا اطلاعات واریز کردن یا نکردن همه را مشاهده نمایندهر کسی که برنده وام میشود باید یک فقره چک معتبر و یا سفته به صورت امانت به مدیران تحویل دهد و بعد میتواند طلب وام نماید.

مدیران موظف هستند تا در نگهداری این چک ها که به صورت امانت نزد انها میباشد کمال دقت را داشته باشند و بعد اتمام کار صندوق این چک ها را به صاحبانشان باز پس دهند.اگر شخصی برنده وام شود و به هر دلیلی برای باز پرداخت وام دچار مشکل شود در صورتی که مدیران از وی چک معتبر داشته باشند ابتدا با فامیل درجه یک وی وارد مذاکره برای باز پس دادن وام خواهند شد و اگر مشکل حل نشد مدیران حق دارند از طریق قانون مشکل را برطرف نمایند.

ولی اگر چک و یا ضمانت معتبر از شخص دریافت نکرده باشند خود انها باید جواب گوی سایر اعضا باشند.

با کمال احترام ولی رو در وایسی و یا پارتی بازی در صندوق وجود ندارد همه فامیل هم هستیم ولی این یک قانون هست که همه باید چک و ضمانت معتبر برای دریافت وام پرداخت نماید . بیماری و مشکلات و مرگ و میر برای همه هست و نمیتوان جلو ان را گرفت و در این صورت نمیشود کار دیگران لنگ بماند.

خروج از صندوق تا انتهای کار ان ممکن نیست مگر اینکه شخصی بخواهد سهم خود را به دیگری واگذار نماید که در این صورت با توافق مدیران امکان پذیر است . اگر کسی بخواهد بدون جایگذین از صندوق انصراف بدهد وجهی که تا ان تاریخ واریز کرده به وی باز پرداخت نخواهد شد تا پایان کار صندوق اخرین وام برای این شخص است (که همان واریز های خود او است همان پولی که پرداخت کرده را باز پس میگیرد) البته در قرعه کشی ها هم شرکت داده نخواهد شد.

و اما وامیلون…

در حال حاضر سایت وامیلون تمامی خدمات بالا را به صورت کاملا رایگان و آنلاین در خدمت شما عزیزان قرارداده تا بتوانید به راحتی صندوق خانگی و خانوادگی داشته باشید و از مزیت های آن استفاده کنید.

برای استفاده از خدمات رایگان سایت وامیلون بر روی لینک کلیک نمایید.

نظرات دیگر کاربران

نظر شما چیست ؟