راه اندازی صندوق قرض الحسنه : مشکلات و سوالات

موانع و پرسش های رایج در راه اندازی یک صندوق خانوادگی یا دوستانه

راه اندازی صندوق قرض الحسنه : مشکلات و سوالات

شاید شما هم مثل خیلی از افرادی که قصد راه‌اندازی صندوق قرض الحسنه خانوادگی را داشته باشید ولی برای راه اندازی این گونه صندوق ها در ابتدای امر حتما سوالات و مشکلاتی خواهید داشت در زیر تعدادی از این مشکلات و سوالات رایج و راه حل آن ها را به صورت خلاصه بیان شده.

دانستنی های اولیه راه اندازی صندوق قرض الحسنه فامیلی

اولین سوالی که ممکنه براتون پیش بیاد اینه که چه افرادی می‌توانند در یک صندوق خانوادگی عضو بشن؟

خب همون طور که از اسم این نوع صندوق ها معلومه اعضای یک صندوق خانوادگی باید حتما از اعضای خانواده باشند مثل عمو و دایی و خاله و پسرا و دخترا شون و در نهایت میتونین به اونها بگین به افرادی که صددرصد اعتماد دارند پیشنهاد بدن تا به عضویت صندوق خانوادگی شما در بیان.

اعضای صندوق شما میتونن از بین همکاران یا دوستان شما باشد مثلاً در شرکتی که کار می کنی به همکاراتون پیشنهادی صندوق شرکتی خودگردان بدین یا بین دوستانتان توی دانشگاه یا هر مکان دیگری که میتونه یک جمع دوستانه وجود داشته باشه مثل یه جمع ورزشی ، فرهنگی ، یا …

افرادی که توی یک صندوق عضو میشن حتما باید توسط مدیر تایید بشوند و اگر آنها توسط افرادی دیگری تایید شده باشند مدیر باید از انها بخواد که شمایی که مثلاً فلان شخص را به صندوق ما دعوت کردی و من ایشان را نمیشناسم خودت باید اون شخص را ضمانت کنی و تایید کنی.

سوال بعدی که ممکن براتون پیش بیاد اینه که در چه زمان و مکانی میتونیم استارت یک صندوق را بزنیم(استارت زدن یه صندوق دوستانه و خانوادگی واقعا کمی زمان بر هست و بهتره توسط بزرگتر های فامیل و دوستان مطرح بشه)

بهترین زمان و مکان برای پیشنهاد اینگونه صندوق‌ها زمانی است که تعداد زیادی از فامیل یا دوستان یا … هر نوع جمع مورد نظرتون دور هم جمع شدن مثل یک مهمانی ، پیشنهاد خود را مطرح کنید قوانین صندوق را شرح بدید و در بهترین حالت همون لحظه همه را دعوت کنید که توی وامیلون عضو بشن و شما صندوق رو با شرایط خاص خودتون (تعداد سهام و مبلغ وام و …) درست کنید عضویت آنها را تایید بکنید یک صندوق راه اندازی بکنید و تاریخ اولین قرعه کشی تو را ثبت کنید شماره حساب خودتون رو برای واریز به همه اعلام کنید و توی صندوق خودتون این مشخصات رو ثبت کنید و تمام.

مشکل بعدی که ممکن براتون پیش بیاد اینکه کسی زیر بار مدیریت این صندوق‌ها نمیره. ممکنه که همه با به راه اندازی یک صندوق خانوادگی و فامیلی یا دوستانه موافق باشند ولی به دلیل مشغله زیاد و نداشتن زمان کافی برای مدیریت و حسابداری و …، کسی زیر بار مسئولیت این صندوق نره ، واقعا وامیلون اینجا به کار میاد مشکلات مدیریت اطلاع رسانی و … ، رو به راحتی حل میکنه. به محض اینکه تاریخ قرعه کشی رو مدیر ثبت میکنه به همه یک اس ام اس ارسال میشه که باید تا فلان تاریخ فلان مبلغ بابت بدهی صندوق به حساب مدیر واریز کنید. بعد از واریز به مدیر اعلام میشه که فلان شخص فلان مبلغ را به حساب صندوق واریز کرده و شما باید آن را تایید کنید.

در هر لحظه از ابتدای فعالیت های صندوق همه چیز معلومه و معلومه که چند نفر واریز شون را انجام دادند و چند نفر بدهکار هستند و چه کسی برنده وام شده و در چه دوره ای چه اتفاقی افتاده.

مشکل بعدی که تو این صندوق ها ممکنه پیش بیاد اینه که بعضی ها از صحت قرعه کشی ها اطمینان نداشته باشد. طبیعیه که بعضی ها نتونن به قرعه‌کشی را به صورت صددرصد اطمینان کنند مخصوصا اگر در شهرستان باشند و نتواند در قرعه کشی های ماهانه و دورهمی ها جمع بشن ولی وامیلون برای این مشکل هم راه کار داره به این صورتی قرعه کشی به صورت سیستمی انجام میشه و هیچ کسی نمیتونه در روند قرعه کشی تقلب کنه.

دورهمی ها و مهمانی ها صرف وقت و هزینه های زیاد. همانطور که میدونید یک صندوق قرعه کشی به صورت سنتی نیازمند این است که همه اعضا هر ماه دور هم جمع بشن میهمانی بگیرند (با این وضعیت ترافیک ، کمی وقت و گرانی ) که خودش به صورت یک یک استرس و یک نگرانی است ولی وقتی صندوق خانوادگی خود را به صورت انلاین با وامیلون انجام میدهید دیگه نیازی نیست که هر ماه میهمانی بگیرید هر چند اگر این کارو بکنید در صورتی که وقت کافی و علاقه به مهمانی دارید بسیار هم عالی است ولی اگر نخواهید این کار را بکنید وامیلون واقعا در این مورد کمک کننده است.

نظرات دیگر کاربران

نظر شما چیست ؟