مزایای وامیلون (صندوق های خانوادگی) برای دولت

چطور و چرا صندوق های خانوادگی و دوستانه میتونه به اقتصاد و دولت کمک کنه؟

مزایای وامیلون (صندوق های خانوادگی) برای دولت

همونطور که هممون میدونیم توی کشورمون به شدت مشکلات اقتصادی داریم و دولت هم دوست داره که اقتصاد پویا تر بشه. خوب دولت هم طبیعتاً راهکارهای خودش رو داره اینکه این راهکارها خوب هستند یا خیر یا اصلا در صورت خوب بودن اجرا میشن یا نه و یا اینکه در صورت اجرا شدن درست اجرا میشن یا نه بماند.

یکی از این راهکارها وام دادن به جوانان و افرادی است که میخوان کسب و کار خودشان را راه اندازی بکنند حالا چقدر طول میکشه که قوانین این وامها تصویب بشه و به چه کسب و کارهایی تعلق بگیره، به بانک‌ها ابلاغ بشه، بانک ها قوانین را بپذیرند و ملزم به اجرا بشن یا این وام ها از کجا تامین اعتبار می‌شوند و به چه کسانی با چه میزان از ضامن چک و سفته و چند درصد سود پرداخت می‌شوند رو خدا میدونه.

ولی اگه صندوق های خانوادگی و دوستانه و شرکتی و راه اندازی بشن و افراد بتونن خودشان به خودشان وام بدن دیگه داستان تامین اعتبار و زیر بار نرفتن بانک‌ها برای پرداخت وام و ضمانت های عجیب و غریب و سود بازپرداخت و پارتی بازی و خیلی مسائل دیگه خود به خود از بین میره و با توجه به اینکه این جمعیت ها خودشان به خودشان اعتماد دارن خیلی راحت‌تر پروسه شکل میگیره و وام به افراد مورد نظر پرداخت میشه و کسب و کارها سریعتر استارت میخوره و چرخه اقتصاد بهتر می‌شود.

خوب دولت باید چیکار بکنه؟ هیچ کار فقط باید هچی کار نکنه البته در رابطه با این نوع صندوق ها اگر کمی حمایت فرهنگ بشه بسیار عالی است و با توجه به اینکه دولت رسانه‌های قوی داره میتونه فرهنگ‌سازی کنه.

ما در وامیلون سعی کردیم کاری کنیم که این نوع صندوق های خودگردان بیشتر رونق بگیرند و فرایند کار تسهیل بشه البته ساز و کار شفافی برای این نوع صندوق‌ها طراحی شده و سعی شده که امکانات لازم در این صندوق‌ها فراهم بشه و امکان کلاهبرداری و پارتی بازی و غیره از بین بره.

شاید شما سوال کنید ما فقط چند نفریم که یک صندوق داریم چجوری میخواد اقتصاد کلان را تحت تآثیر قرار بده؟ ولی اگر در دید کلی نگاه کنید شما ۳۰ نفر به علاوه پنجاه هزار تا ۳۰ نفر دیگه میشه یک میلیون و نیم نفر که دستشون تو جیب خودشونه و مشکلات هرچند کوچک اقتصادی خودشان را خودشان برطرف می‌کنند شاید این جوری بشه گفت که انگار داره یه اتفاق خوب می افته همه مشکلات اقتصادی رو حل نمی کنه درست، ولی خب در حد خودش کمک کننده است.

نظرات دیگر کاربران

نظر شما چیست ؟