مزایای وامیلون برای خانواده ها و اشخاص

چطور و چرا وامیلون میتونه یک انتخاب مطمئن برای سرمایه گذاری و پس انداز باشه؟

مزایای وامیلون برای خانواده ها و اشخاص

این روزها افراد و خانوادها با مشکلات مالی زیادی روبرو هستند و با توجه به میزان تورم و عدم ثبات اقتصادی همه سعی می‌کنند که مقداری از درآمدشون را پس انداز کنند این ایده خوبیه ولی مشکلات رو هم به دنبال داره و مهمترین آنها اینه که تورم همیشه از اونها و پس انداز شون جلوتر است مثلاً شما ۵ سال پیش مقداری پول به دست آوردید و مثلاً با اون پول میتونستید یک پراید بخرید با خودتون میگید خوبه حالا میتونم یه دونه پراید بخرم حالا یه سال دیگه هم سعی می‌کنید که درامدتون رو پس انداز کنید تا به جای پراید بتونید یه پژو بخرید تا آخر سال روی خودتون و خانوادتون فشار میارید وقتی آخر سال میشه چی میبینید؟ می‌بینید که پولتون رو یک و نیم برابر کردید ولی هنوز فقط میتونید همون پراید بخرید البته اگه شانس داشته باشید و اینقدر درآمد که بتونید مقداری از آن را پس انداز کنید در غیر این صورت که حتی همون پس انداز را هم باید خرج کنید. این دیگه چه وضعیه؟

بانک ها، بیمه های عمر و …. سعی میکند شما را تشویق کند که پول هاتون رو که با زحمت زیاد به دست آوردید به اونا بدید و چه اتفاقی میافته ؟ شما ۵ میلیون پول میزارید میذارید توی بانک ، بانک ۵ میلیون تومان شما را ۵ تا سکه میخره و اون را نگهداری می کنه(این فقط یه مثال هست اینکه بانک با پول شما چه کار میکنه واقعا کمی ویچیده است ) شما بعد از یکسال میگید که ۵ میلیون تومان پولم با سودش به من پس بده بانک میگه چشم و مثلا به شما ۶ میلیون تومان پرداخت میکنه شما فکر میکنید که سود کردید ولی نه شما سود نکردید شما ۶ میلیون تومان پول گرفته اید و با این شش میلیون تومان را در حال حاضر فقط میتونید سه تا سکه بخرید بانک ۴ میلیون تومان شماره برداشته و گذاشته تو جیبش اگر بانک‌ با توجه به میزان تورم حتی به شما ۱۰ میلیون تومان بده باز هم شما سود نکردید و فقط پولتون رو پس گرفته اید بگذریم.

نمی خواهم وارد مسائل ریزتر بشم شاید با خودتون بگید خوب بهتره که خودم برم یه پراید بخرم یا تعدادی سکه بخرم و نگهداری کنم یا دلار بخرم ولی اینکه شما برید سکه دلار یا هر چیز دیگه ای که لازم ندارید را بخرید به اقتصاد ضربه می زنید و همه چیز را به هم می‌ریزید و شما هم یه جورایی در تورم دخیل هستید باز هم بگذریم.

هرکسی میتونه راه حل های خودش را داشته باشه با طرز فکر خودش ولی من هم راه حل خودم را دارم که می خوام به شما پیشنهاد بدم شاید بهترین راه حل نباشه و انتقادادتی بهش وارد باشه ، شاید شما موافق نباشید خوشحال میشم که نظرات شما را هم بدونم.

راه حل من از این قراره که همونطور که شاید خیلی از شما شنیده باشید یا حتی تجربه‌اش را داشته باشید ، میتونید یک صندوق خانوادگی تشکیل بدید یعنی چند نفری که مثل شما میخواهند پولشون رو پس انداز بکنند تا بعد از یه مدت (مثلا سی ماه بعد) این پول رو هم جمع بشه، البته اگر تورم بذاره پس انداز بکنی و بعد بتونی از این پس انداز یه استفاده ای بکنی، خوب چرا با سی نفر دیگه به صورت مشترک این کار رو نکنید بیاییم هر ماه یه مقدار پول رو ذخیره کنید ولی نه تنهایی و نذاریم که تمام استفاده از پس انداز ما رو بانک یا فلان موسسه اقتصادی ببره( شاید کلا کلاه برداری از کار در بیاد و همه پس اندازمون رو بخوره) بلکه وقتی پول هامون را روی هم گذاشتیم حالا ایشالا اینقدر هست که هر کدوممون میتونیم یک کاری با این مقدار پول بکنیم خب حالا این پس انداز رو به کی بدیم ؟ یه قرعه کشی انجام میدیم و هر کسی که برنده شد تمام پول رو به اون شخص برنده در قرعه کشیقرض بدین خب هر کدوم به اندازه سهمی که گذاشتیم شانس برنده شدن رو داریم و البته هر ماه این پول را به صورت قسطی به اعضای صندوق برمیگردانیم و ماه بعد دوباره این کار را انجام می‌دهیم.

البته شاید شما بگین که اینکه خیلی سخته و باید قوانین و اساسنامه داشته باشه و مدیریت داشته باشه مسئولیت زیادی به گردن مدیر میافته و یا شاید با تمام احترام و اعتمادی که ما باهم داریم چرا باید پول خودمان را به این نفر بودیم تا اون قرعه کشی کنه ممکنه تقلب کنه یا وقتی پول را به برنده داد مثلاً اون شخص پول و پس نده، چه کسی مسئول است؟

خوب همه مشکلات راهکار داره ما توی وامیلون قوانین شفافی را پایه ریزی کردیم و سیستمی طراحی کردیم که امکان تقلب در قرعه کشی وجود نداشته باشه بعدش هم بین خودتون (اعضای صندوق) این را به قانون تبدیل کنید هر کسی که برنده شد به اندازه کافی ضمانت بازپرداخت از اون بگیرید و به اطلاعات همه اعضا برسانید مثلا چک یا سفته یا چند نفر ضامن اون شخص باشند و به اطلاع همه اعضا برسانید و مدیر بعد از اینکه به اندازه کافی ضمانت دریافت کرد وام رو به برنده پرداخت میکنه و تمام ضمانت ها ، چک ها و سفته ها و یا نوشته هایی که از آنها گرفته به سمع و نظر تمام اعضا میرسونه و اعضا هم میتونن اطمینان کنند.

تمام این راهکارها در وامیلون دقیقا طراحی شده از جمله نمایش چک پشتیبانی و به سمع و نظر تمام اعضا رساند . حسابداری ، مدیریت و …

حسابداری صندوق خانوادگی و دوستانه در وامیلون هم بسیار راحت است و شما هر ماه خلاصه و مشروح حساب کتاب تمام اعضا رو در تمام دوره ها میتونید ببینید و علاوه بر اون میتونید به کار مدیر صندوق و تمام اعضا نظارت داشته باشید و با اطمینان به کارتون ادامه بدید .

مزایای استفاده از وامیلون

اول از همه اینکه به هر حال شما مبلغی را پس انداز میکنید. علاوه بر اون این شانس را دارید که در قرعه کشی برنده بشید و زودتر به هدفتان برسید حتی اگر هم برنده نشید خوب باز هم پس انداز کردید و علاوه بر اون با پول کمی که خودتون هم نمیتونستید کاری باهاش بکنید کمک کردید که یکی از اعضای خانواده یا یکی از دوستان یا آشنایانتون گره ای از کارش باز بشه و سنت قرض الحسنه رو انجام بدید

دورهمی و مهمونی خیلی هم خوبه و مزایای زیادی داره ولی بعضی وقت ها ، هم باید زمان زیادی براش بزارید و هم مبلغی برای پذیرایی و… صرف کنید ولی با وامیلون هم میتونید دورهمی داشته باشید(اگه دوست داشته باشید) و یا اگه هم نخواستید میتونید به صورت آنلاین بدون دورهمی همه کارهای صندوق تان رو به صورت شفاف و بدون سوء تفاهم انجام بدید.

ممکنه براتون سوال پیش بیاد که چرا ما باید پول مون رو بدیم به بامیلو جوابش اینه شما اصلاً پولتونو به وامیلون نمی‌دید پولتون رو فقط به حساب مدیر معتمد صندوق خودتون واریز میکنید و فقط جهت اطلاع مدیر ، اعضا و شفافیت حسابداری صندوق ، این واریز رو در سامانه خصوصی صندوق خودتون ثبت میکنید و این مدیر صندوق هست شماره حساب واریزی رو تعیین میکنه. وامیلون فقط یک سیستم کمک حسابداری هست و میتونه مشروح کارهای مدیر و اعضا را به دید همه اعضا برسونه و همه با شفافیت و اطمینان و آسودگی خیال به کارشان ادامه بدهند.

نظرات دیگر کاربران

نظر شما چیست ؟